NostalgiNörden

En blogg som innehåller Humor, artiklar, recensioner och allehanda nördigheter. Allt framfört på ett ganska komiskt sätt.

Ny Bamse Trailer!

Kategori: Allmänt

 
 
(Inbäddning fungerar ej så se trailern här)
 
Den nya Bamse-Trailern är ute. Spontana reaktioner:
"Bamse & Tjuvstaden" är en ganska mesig titel. Även för att vara en barnanpassad film. Ungefär som att döpa filmen till "Bamse och dumma dum dummingen" menmen i digress.

Jag har kommit över det faktum att filmerna inte är gjorda i den gamla klassiska stilen med skumma ljudeffekter och Olof Thunbergs berättarröst. Det ska bli intressant att se alla karaktärer dubbade för första gången. Men när man nu ändå har en berättarröst varför kunde man inte göra lite schysst fan-service och låta honom göra den åtminstone? Jaja skaparna vill göra något nytt för en ny generation jaja jag fattar.

 

Peter Habers röst fungerar oväntat bra. Dom andra två dessvärre.... Jag gillar Steve Kratz men inte som skalman och Morgan Alling....alltså kan vi inte bara komma överens om att inte låta den människan förstöra fler saker från vår barndom?!

 

Förövrigt verkar dubben lite off vilket är konstigt med tanke på att dom denna gång måste haft möjlighet att spela in alla röster i förväg och sen animera efter rösterna. Om det är lika dålig munsynk i filmen som det verkar i trailern så är det oerhört klantigt gjort. Speciellt med tanke på att filmen har tagit flera år att göra.

 

Nu kanske det verkar som att jag sitter här och enbart är gnällig och negativ. Men jag är faktiskt smått optimistisk. Förhoppningsvis blir filmen en klassiker för kommande generationer precis som dom gamla Bamse-filmerna var för oss(Jag förutsätter att inte speciellt många 5-åringar läser denna blogg).
En annan positiv sak. Fan va skönt det är att se finfin klassisk 2D-animerad film! Jag hoppas att den här filmen kommer öppna upp för mer sånt i sverige.

 

//NN

Kommentera inlägget här: