NostalgiNörden

En blogg som innehåller Humor, artiklar, recensioner och allehanda nördigheter. Allt framfört på ett ganska komiskt sätt.

1.a September - Dagen då fan allt hände

Kategori: Allmänt

Här är ett lite mer privat inlägg som jag mest skriver för mig själv för framtida referenser.
Kom hem ifrån Östergötland igår strax innan 6 på kvällen. Såg film med Thomas och den nya roomien Frida och åt god mat. Under kvällen så slet jag i timmar med att klippa och exportera ut min Audition till Svt. Fick iväg den 2 timmar efter tolv(dvs klockan 2 på morgonen). Jag hoppas dom inte är petnoga med just denna deadline. Det var exporteringen som drog ut på tiden. Jag kände mig sjukt stressad innan jag fick iväg mailet och kände mig tvungen att lyssna på lite podcast och ha avslappningsövningar för mig själv medans filmen exporterades ut. Jaja nu e den inskickad iaf. Jag vet inte hur den kommer att mottas. Jag vet att den kommer sticka ut men om det är på ett positivt eller negativt sett vet jag inte.
 
Idag hade jag möte på kommunen vilket fuckade upp hela min dag(Ja hela min helg egentligen). Naturligtvis så visade det sig mest vara formaliteter som skulle avhandlas och mötet var avklarat på c.a 10 minuter. Varför hade jag stressat upp mig inför detta?
Sjukt nog så ringde en man ifrån ett företag upp mig precis innan jag skulle ha mötet och frågade om jag kunde komma på anställningsintervju imorgon klockan 10. Jag sa att det var fullt möjligt. Det gick väldigt fort. Från att ha fått en förfrågan igår till att bli uppringd idag och ha intervju imorgon. Galet. 
Måste kolla upp adressen. Vet dock att kontoret ligger mitt i köpcentrumet där jag och mitt ex brukade handla. Bitterljuva minnen. Att bli tvungen att uppleva dom varje dag är förhoppningsvis det enda negativa med det eventuella jobbet.
 
Jag tog en promenad. Såg Doctor Who med Thomas. Sen ville ha ut och gå så jag hakade på och tog ännu en tur till affären.
 
Innan vi gick så fick jag ett samtal ifrån Kamerabutiken som meddelade att min kamera äntligen var påväg och frågade om jag vill ha den skickad till min adress i stockholm istället vilket jag ville. Så nu får jag förhoppningsvis kameran under veckan. Kalas! Gladd av detta så begav jag mig åter till affären-
Den här gången köpte jag betydligt fler saker. Jag intalade mig själv att det var saker jag behövde.
 
När jag kom hem så såg jag att jag fått ett mail om en provfilmning. Kalas. Jag skickade en massa mail under gårdagen med bild på mig men inte till det här projektet så det måste vara samma castingbyrå/produktionsbolag eller dylikt som det jag sökte.
 
Jaja. Kort sagt. En händelserik 1.a September.
Det kanske e det här hösten det händer!
Lets Hope!
Kommentera inlägget här: