NostalgiNörden

En blogg som innehåller Humor, artiklar, recensioner och allehanda nördigheter. Allt framfört på ett ganska komiskt sätt.

Sammanfattning av Hösten

Kategori: Allmänt

Heeeyyy!
 

Ni som följer bloggen minns att jag way back in September gjorde upp en lista med saker som jag hoppades kunna göra under hösten. Hur gick det egentligen med allt? Det tänkte jag besvara nu genom att gå igenom listan punkt för punkt.
 
Så hold your horses - NU KÖR VI!
 
_________________________________
Saker att göra hösten 2013:
 
1.Kortfilm filmad på 16mm
(Genomfördes som bekant två veckor efter att inlägget postats. Sedan tog det ett tag innan filmen kunde framkallas. Nu är detta klart och klippning skall tas vid såfort tid finns.)
 
2.NostalgiNörden 2.0
(Kommer detta någonsin ut? Jag hade hoppats få ut detta för över ett år sedan men ständiga fördröjningar har hamnat i vägen. Nu sitter jag dock med allt materialet och klipper det som ska bli den stora comebacken. Håll ut! Den kommer! Jag lovaaaar!)
 
Skriva långfilmsmanus
(Jag håller på för fullt med mitt första långfilmsmanus. Dock arbetar jag på vad jag hoppas kommer bli Piloten till filmen. Det ser väldigt ljust ut just nu och jag hoppas innerligt att allt ska gå bra.)
 
Redigera Världens Sämsta Föreställning 2
(Detta är jag faktiskt mitt uppe i. Det är riktigt roligt men eftersom att jag inte riktigt har någon deadline så blir det mest ett lustprojekt när tid finns för tillfället. Jag vill dessutom lägga ner tid så att den blir riktigt bra.)
 
Skicka iväg 2 filmer på olika festivaler
(Har inte hänt då inga lämpliga festivaler har uppenbarat sig ännu. Min slutfilm "Snön Faller Vit" var alldeles för lång för Guldsvanen och "Marcus" har vi inte clearat slutklippning eller rättigheterna till ännu så den kunde vi inte heller skicka men förhoppnngsvis löser det sig i framtiden.)
 
Planera vårturné
(Dessvärre så verkar det inte finnas någon tid över för detta just nu. Jag och Jocke ska försöka fira våra 10 första år på något spektakulärt sett men vi har ännu inte bestämt hur.)
 
Köra Stand Up
(Detta har jag gjort. Flera gånger dessutom! Jag hoppas kunna köra mycket mer men tiden går åt till så mycket annat. Men mer ska det bli!)
 
Skådespela i olika saker
(Njaaa inte så mycket här än. Jag agede i 16mm-filmen men i övrigt har det varit tunt. Det kommer dock komma ut en del små prrojekt redan nu under vintern och våren förhoppningsvis där jag får agera desto mer. Sen hade jag ju tänkt medverka i den där Långfilmen också!)
 
Starta Podcast
(Detta har jag jgort och genomfört. Ett avsnitt ligger uppe. Det andra avsnitt gick dessvärre upp i rök av någon outgrundlig anledning som ingen på hela internet kan förklara varför trots att jag har letat efter ett svar. Det blev lite av en knäck som gjorde att jag tappade intresset en del tråkigt nog. Förhoppningsvis så orkar vi spela in fler avsnitt men inget bestämt ännu.
 
 
Sådärja!
Jag återkommer med vårens lista.!
 
/NN
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-02-03 | 09:20:35

    Hoppas du tar dig i nacken och genomför allt detta:-)

    Jag har lika som du svårt att hitta tid till egna eller mindre projekt som man verkligen vill genomföra.
    För mig brukar det ofta bli så att det staplas på hög och inte blir av, men jag tycker det verkligen är skitbra att ha listor på vad man vill göra och känslan att genomföra och slutföra ett projekt är guld värt!!!
    jag har själv bestämt mig att vara mer produktiv åven om man kommer jobba röven av sig, för i slutändan är det värt all möda.

    Lycka till!!!

Kommentera inlägget här: