NostalgiNörden

En blogg som innehåller Humor, artiklar, recensioner och allehanda nördigheter. Allt framfört på ett ganska komiskt sätt.

Angry Video Game Nerd: The Movie - Trailer!

Kategori: Allmänt

Jag har följt AVGN sen 2008. Han har släppt videos sedan 2004 så detta är ett slags 10-årsjubileum. Åren har verkligen gått fort och videos som det känns som om dom släpptes igår släpptes i själva verket 2010.
Men åldersnojja åsido. Här är den länge efterlängtan trailern!
 
 
 
 
 
Det finns mycket att prata om. Det faktum att huvudelen av filmen filmades i LA för två år sedan och att det har tagit såhär lång tid för alla effekter att bli klara bådar gott. Jag älskar den medvetna lök-känslan som känns igen från serien(Här uppumpad till tusen) och känslan av att många människor har slitet hårt under väldigt lång tid för att få detta passionsprojekt färdigt. Jag minns min kompis Philip som skicka pengar till Indigogo-projektet för typ 3 år sedan och fick en signerad bricka i posten.
 
Finns det något negativt? Egentligen inte. Jag har varit lite tveksam till kamera-valet. AF100 känns förvisso mer filmisk än nätserien och är förmodligen ett ekonomiskt val men jag hade nog personligen velat se något mer...episkt. Menmen.
 
Filmen kommer att turnera över sommaren i USA och Canada för att slutligen släppas digitalt i September. En DVD och Blue-ray full med extramaterial har också utlovats. Jag kommer förmodligen försöka få tag på så mycket som möjligt. Efter alla dessa år så känns James Rolfe lite som en schysst kompis man hänger och spenderar tid. Jag uppskattar tillomed den halvtimmeslånga genomgången av hans DVD-samling och har sett den flera gånger när jag inte har haft något bättre för mig. Och tydligen är jag inte ensam. Rolfe har ett unikt förhållande till sina fans och förhoppningsvis så kommer den här filmen att leda till ännu större och bättre saker. Vi kan bara hoppas!
 
 
Kommentera inlägget här: